Karel "Charlie" Doležal

Odjakživa mě bavilo tvořit a učit se novým věcem a přístupům. Ať už se jednalo o umění, hudbu, sporty nebo cizí jazyky a kultury. Umění a kreativní tvorba se tedy staly nedílnou součástí mého života.
Jako dítě jsem byl neposedný (rád pobíhal/lezl kde to šlo i nešlo), poté jsem se začal učit bojová umění, díky nimž jsem začal tíhnout k asijským kulturám. Od malička jsem rád kreslil (a jedině tak jsem zůstal chvíli v klidu) a fascinovalo mě umění "dávného" východu, jeho Filosofie a tradice.
Inspirací k tvorbě mi jsou tradiční asijské tušomalby, dřevořezy Ukiyo-e a tradiční  japonský styl tetování ~ Irezumi ~  které mi vždy přišlo v mnoha aspektech zajímavé a jedinečné.

Zájem o tetování se u mě vyskytl brzo. Vždy jsem toužil "taky něco mít" a začal jsem hledat odpovědi na otázku : "Jak Tetování vlastně vzniká?". Tak na přelomu roku 2008/2009 začala má cesta za cílem stát se Tatérem aneb Od šicí jehly | přes domácí mašinku |  k práci "pořádným" tetovacím strojkem.

Zajímala mě historie a Prapůvod tohoto umění (Tzn. studium různých kultur s odlišnými přístupy i postupy při tetování). 
Prvním klientem jsem byl dlouhou dobu sám sobě, tedy snažil jsem se osvojit si základní principy tetování co nejbezpečněji a hlavně nejjednodušeji - tedy prací Handpoke.
Po nějaké době "hendpoukování" a objevování jiných způsobů tetování jsem ve spojitosti s Irezumi objevil tradiční ruční  techniku ~Tebori.

Tebori se aktivně věnuji několik let a přijde mi, že se Irezumi v Českém prostředí neuchytilo tak jako v cizích zemích a není tu nikdo, kdo by ho vážně studoval a tvořil tak, jak si zaslouží být tvořeno i prezentováno - ve své plné kráse.

Tebori a Irezumi jdou odpradávna ruku v ruce (Tebori - technika - měla vyhovovat k preciznímu tetování; Irezumi - tetování - muselo být navrženo tak, aby fungovalo na těle, spolupracovalo s jeho anatomií a aby bylo možné ho vůbec vytetovat) a fakt, že člověk zvládne vykouzlit precizní, detailní, pestrobarevné kresby monumentálních rozměrů pod kůži.. a to jen s pár jehlami na kusu bambusu a trpělivostí.. mne fascinoval od prvního okamžiku.
Postupně jsem chtěl pokračovat v rozšiřování svých znalostí, tak jsem si postavil svůj první strojek z motorku a až po nějaké době jsem si sehnal ,,pravý" tetovací strojek.
Při tvorbě tetování velice rád kombinuji práci moderním strojkem a tradičním Tebori - každá z těchto technik má své výhody (např. Tebori má plnější barvy, strojek zase přesnější linie.)

Vystudoval jsem Grafický Design na Střední Umělecké Škole (SUŠ Ostrava) - obor Klasická a počítačová Grafika - a za dobu studia se ze záliby stal téměř můj ,,dreamjob", životní cíl.
Tetování získalo v mém životě speciální, zásadní místo. Ikdyž je tomu 10 let (od roku 2009) je stále hodně co se učit - což je má nekonečná motivace.

Je pro mě důležitá kvalita, bezpečnost a čistota provedení práce, neméně tedy kladný klientův prožitek a následné soužití s tetováním. Chci aby s klientem vzniklo společné dílo, na které můžeme být oba hrdí po zbytek života. Proto mi přijde samozřejmá Řádná konzultace a rozmyšlení, popř. Rozplánování. S klientem tak probereme myšlenky či nápady a dáme jim Formu, Řád a v neposlední řadě Smysl.

Tím, že jsem studoval Grafický Design je mi blízká kresba, tušomalba i grafické principy (např. Linoryt, Dřevořez, Sítotisk..). Záleží mi na kvalitě i originalitě zpracování motivů. Velice rád pracuji s tradičním i netradičním pojetím a nebojím se experimentovat. :)

GRAFIKA:

Účast na grafických soutěžích v době studia Střední Umělecké školy - design plakátů,  kreativní obalový Design, Grafické listy (linoryt)..

Grafické zpracování vizuálu Čajovny/dýmkového klubu v Ostravě.

Tvorba designu a grafické zpracování potisků triček a textilu (Sítotisk)